Бонус — премія
Бонус (лат. bonus) — додаткова винагорода. Це може бути премія, додаткова знижка, додатковий дивіденд та ін. Англійський термін «bonus» вживається також у словосполученнях, що означають різні надбавки, наприклад, за вислугу років, за понаднормовий час.
Бонусна система
У рітейлі бонуси є винагородою за покупку! За статистикою перехід з дисконтної системи на бонусну програму дозволяє скоротити витрати по винагороді клієнтів на 30-75%, при цьому збільшивши лояльність на 30-40%. Якщо клієнт відмовляється від покупок у магазині, то тим самим втрачає свої накопичення. Цей фактор є сильним мотиватором, перетворюючи бонусну програму в ефективний засіб утримання покупців. Ефект багаторазово посилюється, коли є кілька магазинів мережі, доступних покупцеві, з можливістю накопичувати та витрачати бонуси.
Бонусна програма — важлива конкурентна перевага
У 1994 році торгова мережа Tesco була на британському ринку роздрібних торговців гравцем номером два з великим відставанням від лідера. Всього через рік Tesco стала незаперечним «№1» і до сьогодні залишається ім. А її ринкова частка збільшилася за цей короткий період на 30%. Проривом було введення Tesco Clubcard — однієї з найбільш ефективних та найбільш привабливих у світі бонусних програм лояльності. Сьогодні Tesco — найбільша роздрібна мережа у Великобританії (70% ринку), що займає третє місце за розміром у світі.