Автоматизація ресторану
Термін «автоматизація ресторанів» часто можна почути від рестораторів, постачальників обладнання та програмного забезпечення. Для них його значення дещо умовне. Насправді автоматизація недоречна при виробничих процесах ресторану. Ми навіть не можемо собі уявити, що наше улюблене блюдо буде приготовлено роботом. Адже кухар, при його приготуванні, вкладає частинку своєї душі.
По суті, автоматизація ресторану стосується тільки деяких процесів: обліку, контролю, безпеки, резервування або приймання замовлень з сайту, документообігу та обліку робочого часу.
Завдяки автоматизації ресторанного бізнесу можна контролювати діяльність всього закладу, поліпшити якість обслуговування відвідувачів, запобігти розкраданню та зловживанню з боку персоналу, збільшити продуктивність праці співробітників, сформувати систему, яка забезпечить лояльність постійних клієнтів, і планувати подальшу діяльність і розвиток бізнесу.
Більш вірними є визначення «автоматизація обліку у ресторані», «автоматизація контролю у ресторані», «автоматизація документообігу у ресторанному бізнесі», «автоматизація обробки замовлень з сайту ресторану», «автоматизація складського обліку у ресторанному бізнесі». Необхідно розуміти, що автоматизація роботи ресторану сприятиме поліпшенню та прискоренню деяких процесів, але вона не є панацеєю від усіх проблем.
Автоматизація ресторану дає можливість швидко та чітко зібрати дані для прийняття управлінських рішень. Але ніяка автоматизація не забезпечить мотивації персоналу і не шляхом залучення нових клієнтів. Вона не здатна організувати та впорядкувати роботу закладу. Система автоматизації обліку та контролю розрахована тільки на чітко описані процеси та опрацьовані схеми взаємодії персоналу.
Автоматизація обліку у ресторані. Найголовнішою складовою автоматизації ресторану є касовий апарат. Саме той, який впроваджує податкова служба і не люблять підприємці, придумав ресторатор Джеймс Рітті — власник маленького кафе в американському місті Дейтон, штат Огайо (див. - Історія контрольно-касових апаратів). Можна сказати, що автоматизація обліку продажів у ресторанах з'явилася 4 листопада 1879 року.
Але у даний час один касовий апарат не впорається з урахуванням продажів у ресторані. На сьогодні для обліку у ресторані необхідно більш сучасне обладнання для торгівлі та обліку: POS-термінал зі спеціалізованим програмним забезпеченням, чековий принтер, для алкоголю — фіскальний принтер, зчитувач пластикових карт, грошова скринька, кухонний принтер з дзвінком, сканер штрихових кодів на кухні (для підтвердження замовлень).
Програмне забезпечення підбирається, виходячи з фінансових можливостей підприємства, планів розвитку та розширення — вибір досить широкий. Зараз нескладний старт і досить повноцінний облік забезпечує Microinvest.
Автоматизація контролю. Тотальний контроль не любить ніхто — ні ресторатори, ні персонал, ні клієнти. Тому його всі побоюються й уникають. У ресторані, де відеокамери розвішані також щедро, як прикраси на новорічній ялинці, ніколи не буде затишно. І якими б пристойними приводами не пояснювався такий тотальний відеоконтроль, насправді йому немає жодного виправдання. І все ж, є у кожному ресторані такі місця, де відеоконтроль дійсно необхідний: кухня, приймання продукції на склад, комора, зона видачі замовлень, територія біля входу у ресторан, автомобільне паркування для відвідувачів.
Автоматизація контролю ресторану полягає в інтеграції системи відеоспостереження з системою обліку. Найпростіше це пояснити на прикладі. Ось офіціант оформив замовлення та передав його на кухню — автоматично друкується чек замовлення, це фіксує камера й одночасно видно по чеку накладеному на кадр (система TRASSIR ActivePOS). Далі автоматично фіксується час між друком замовлення та підтвердженням цього замовлення кухарем. Він зчитує штрих-код сканером, а офіціант отримує підтвердження, що замовлення прийняте у роботу. Після приготування страви, кухар зчитує квитанцію у зоні контролю та можна візуально проконтролювати і їжу, і вміст квитанції. А офіціант отримує нове повідомлення про готовність замовлення.
Автоматизація приймання замовлень і резервування місць. Можливості інтернету зараз незамінні у багатьох сферах підприємництва, у тому числі й у ресторанному бізнесі. Навіть найменший ресторан, що піклується про свій авторитет, створює як мінімум сайт-візитку, а у деяких випадках і власний повноцінний сайт із новинами, системою реєстрації для клієнтів, системою замовлення та резервування місць, а також й інтернет-магазин з оформленням замовлення з доставкою. І у цьому також виявляється автоматизація ресторанної справи. Причому, мабуть, найперспективніший її напрямок.
Якщо вас зацікавила система автоматизації ресторану, то надсилайте свій запит і питання на електронну скриньку vostok@pkf.dp.ua, через форму зворотного зв'язку або телефонуйте (056) 720-90-37; (067) 384-69-83. Ми виконаємо попередні розрахунки та зробимо для вас комерційну пропозицію. Якщо після ознайомлення з пропозицією ви будете готові придбати систему, але залишаться питання й сумніви, то ми спеціально для вас зберемо стенд, що моделює робочі операції. Ваші співробітники зможуть приїхати та переконатися у тому, що все функціонує на «відмінно». Якщо виникнуть зауваження й побажання, то вони будуть враховані та внесені до технічного завдання.